De vlucht naar Kuala Lumpur

17 oktober 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag staat weer een nieuw gedeelte van de reis op ons te wachten. We vliegen van Kuching naar Kuala Lumpur. De vlucht vond middags om half 3 plaats. Ochtends hadden we nog alle tijd om uit te slapen, uitgebreid te ontbijten en om de natte was te drogen met de föhn.....

Nadat we zowaar op tijd werden opgehaald om 11.45 door een enthousiaste chauffeur waren we binnen een half uur bij het vliegveld. We moesten nog twee uurtjes wachten dus een drankje bij de Starbucks ging er wel in. Na een aflevering van Suits was het tijd om te boarden.

Om 14.45 was het vliegtuig nog niet vertrokken en nadat we om 15.00 al een half uur stil zaten in het vliegtuig werd omgeroepen dat er een mankement is aan het vliegtuig en dat bij Malysia Airlines..... Balen dachten we dat is zonde van onze tijd. Na weer een half uur kregen we maar een glaasje drinken en na 1.5 uur in een stilstaand vliegtuig te hebben gewacht werd omgeroepen dat de vlucht geannuleerd werd en we moesten er allemaal uit. Top dat is helemaal kut.

Iedereen moest naar de balie van Malaysia Airlines om de vlucht te laten omboeken. Om half 5 zou de volgende vlucht gaan, maar het was toen al kwart over 4 en het vliegtuig was nog nergens te bekennen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig om kwart over 5. Bijna 3 uur later dan gepland en net te vroeg voor een schadeclaim (wat pas vanaf drie uur vertraging telt).

Afijn na enige vertraging en turbulentie door de regen kwamen we aan in KL om 19.00 uur. Wij dachten snel de koffers ophalen en de chauffeur zoeken, maar na een half uur bij de bagageband te hebben gewacht lagen er nog geen koffers op. Dat gaat lekker.... dan maar een rondje langs wat winkels en daarna kwamen de koffers.

De chauffeur die ons naar het hotel zou brengen was hem gevlogen. Logisch natuurlijk als we ruim 3.5 later in de arrival hal staan. Na drie keer het emergency nummer van bureau te hebben gebeld werd de chauffeur gebeld. Die man was stik chagrijnig had namelijk vanaf 15.00 uur op ons zitten wachten (terwijl we pas om 16.15 uur zouden landen, ongeloofwaardig) en vroeg lekker chago waarom het zolang duurde. Daar maakt hij geen vrienden mee na een tocht wat al vanaf 12.00 uur middags duurt.

Het vliegveld van KL ligt nog zo 70 km van het centrum vandaan dus nog een uurtje rijden. Ondanks alle consternatie vonden we het zonde om na onze verspeelde middag ook de avond te vergooien dus zijn om 22.00 uur nog op pad gegaan.

Elk nadeel heeft een voordeel (of andersom) door de vertraging hadden we al wel uitgezocht wat we morgen gaan doen en gaan we vol goede moed op stap.

Het kan natuurlijk ook niet negen vluchten goed gaan en een mankement kan altijd gebeuren. Maar laten we hopen dat dit de enige keer was ☺