Adventure in de jungle & crowdfunding

4 november 2016 - Langkawi, Maleisië

De laatste dag op Langkawi was gisteren aangebroken. De ochtend begon overwegend zonnig dat gaf ons de mogelijkheid om naar de Cable Car te gaan wat op zo'n 10 minuten lopen van het resort ligt. De kabelbaan ging 2.2 km de lucht in, in een skibakje. Je kon tussendoor ook uitstappen op 700 meter hoogte. En uiteindelijk eindig je boven op de Mount Machinchang.

Doordat er nog weinig bewolking was in de ochtend kon je ver kijken over Langkawi en zag je verschillende eilanden liggen, maar ook de Seven Waterfalls en het strand van Pantei Canang. Tot slot kon je ook over de sky bridge lopen. Dat is een sinds 2006 aangelegde brug tussen twee bergen in wat een super uitzicht over zee en land gaf. Het wiebelde wel een beetje door de opkomende wind. Aan het eind van de ochtend kwam er wat meer bewolking dus tijd om naar beneden te gaan en wat te lunchen bij het foodcourt.

Daarna snel terug gelopen richting het resort, want ondanks deze relax dagen stond er vanmiddag nog een activiteit op het programma. We gingen namelijk naar Gunung Raya; de hoogste berg van Langkawi om daar in de jungle een canopy adventure te doen met onder meer ziplinen. Dit hadden we van de week gelezen in het Capitool boekje en leek ons erg leuk. In eerste instantie was het gisteren niet mogelijk, maar na een slijmerig mailtje ging hij toch overstag en hadden we middags een privé trip. Stipt om half 2 stond Ash op de stoep. We moesten in een oud busje nog een half uur richting de berg rijden. Daar aangekomen kregen we een lekker zittend tuigje om, helm op en handschoenen (Juul zijn maat hadden ze alleen niet) aan. We moesten nog 15 minuten lopen en 700 treden bewandelen om bij het parcours te komen (om bovenaan de berg te komen moet je 4100 treden afleggen). Dat was met de warme temperatuur al een hele oefening.

Daarna legde we in 2.5 uur een heel parcours af bestaande uit 9 onderdelen. Wat was het ontzettend gaaf om te doen! Dit iets meer mijn ding dan dat van Juul die gaat liever jetskiën, maar ook hij vond het leuk. Het parcours bestond onder meer uit een 30 meter hoog spinnenweb, 60 & 140 meter ziplinen, 10, 30 & 30 meter abseilen en een touwenbrug van 10 & 30 meter oversteken. De mannen die hielpen waren ontzettend aardig en het hangen aan een touwtje door de jungle geeft een fantastisch gevoel ☺

Juul vond het laatste stukje ziplinen van 140 meter iets minder, want hij knalde met teveel snelheid weer terug en ging dus in het midden van het touwtje te bungelen boven de jungle (laat het dan ook nog net begonnen zijn met regenen). Ik en de gids vonden het een hilarisch gezicht en hadden lol toen er een touw met jerrycan richting Juul gegooid werd. Eind goed al goed hij werd als nog binnen gehaald.

Na het laatste onderdeel 30 meter abseilen stonden we weer met beide benen op de grond en moesten we nog 10 minuten en 300 treden terug lopen naar de auto. De regen werd alleen steeds erger dus helemaal doorweekt kwamen we daar aan.

Avonds konden we alle natte kleding laten drogen en na een paar afleveringen Netflix naar bed. Vanochtend werden we om 8.15 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Op weg naar alweer ons allerlaatste bestemming; Singapore. Wij stonden (zoals altijd natuurlijk) netjes op tijd te wachten in de lobby. Toen bleek dat de chauffeur er al was. Al snel bleek waarom hij als eerste van alle chauffeurs in Maleisië op tijd was. Hij had namelijk 8 uur op zijn ene briefje staan terwijl op een ander briefje 8.15 stond.....

Ruim op tijd waren we op het vliegveld. Juul was al de gehele vakantie op zoek naar een handbagage koffer en laten ze nu net op het vliegveld discount hebben. Koffer dus gekocht. Aangezien we nu toch meer ruimte hebben denken we eraan om de vakantie wat uit te breiden met een week of twee. Dat is wel afhankelijk van de crowdfunding..... bij deze zijn de lijnen geopend!
Indien het ons niet lukt dan horen/lezen jullie dat zondag na een weekendje Singapore. Kunnen jullie vast wennen dat jullie niet meer dagelijks een blog van ons krijgen.

1. Klazien:
    4 november 2016
    Dus dit is relaxen! Geweldig dat jullie dit meemaken!
  2. Martelle:
    4 november 2016
    jullie hebben deze week een geheel nieuwe dimensie toegevoegd aan het begrip 'relaxen' :-)
  3. Cokkie Prins:
    Hahaha