Nieuwe aanvaring met apen

2 november 2016 - Langkawi, Maleisië

Onze planning was gisterochtend vrij sportief, maar uiteindelijk kwam er niks van terecht. De bedoeling was om ochtends te gaan fietsen met een gids naar de Seven Waterfalls, maar volgens het hotel konden we dat ook zelf dan hadden wij meer tijd om rond te kijken. Daarna wilde we een les catamaran (zeilen) volgen, maar dat bleek op het droge te zijn. Deze activiteiten gingen dus niet door.....

De ochtend begon met een klein buitje tijdens het ontbijt. Daarna trok de regen weg en was er bewolking met een klein beetje zon. Voldoende voor ons om naar het zwembad te gaan om lekker te badderen en een boekje te lezen. Zelfs Juul leest hier op vakantie een boek. Nu is dat boek (wat nog geleend is ook) helaas wat toegetakeld gisteren door onze 'vrienden'. In de tot strandtas omgetoverde Vero Moda tas zaten nog een paar Maria biscuitjes. De tas was dicht dus geen probleem dachten we. Totdat we opeens wat geritsel hoorde en een aap zagen wegrennen met de verpakking van de Maria biscuitjes.... de volgende aap had onze strandtas nog beet dus wij kwamen direct in actie waardoor de waterfles over Juul zijn geleende boek viel (stom stom stom), maar we onze tas wel in veiligheid konden brengen. Al is daar niet heel veel meer van over. De apen hebben een mooi gat gemaakt om de biscuits eruit te jatten. En even later zagen we de dief rustig zijn biscuits opeten zittend op een rots. Ze maken maar geen vrienden met ons. Maar het was wel een mooi tafereel en het scheelt weer een tas in de koffer naar NL. De apen schijnen de toeristen met enige regelmaat lastig te vallen, het ligt dus niet aan ons, de medewerkers van het resort proberen ze af en toe te verjagen met slippers of een katapult.

Afijn na een klein dutje kregen we tegen 1 uur kregen trek en besloten we fietsen te huren, zodat we bij het foodcourt konden eten en daarna door konden naar de watervallen. De fietsen werden mountainbikes en waren niet al te stabiel met een loszittend zadel.

Na een lekker lunch fietste we door. Het werd nog best een zware tocht heuvel op en af. De Seven Waterfalls liggen op 600 meter hoogte. Meteen een opwarmer voor als we straks weer in NL moeten fietsen. De berg bleek alleen wat steiler te zijn dan de gemiddelde heuvel in NL. Beter gezegd op je fiets blijven zitten was al lastig laat staan de heuvel op fietsen. Fiets vast gezet aan een boom en met de trap naar boven gelopen tussen de apen door. Die waren vast weer op zoek naar eten, maar dat was al op

De Seven Waterfalls is de mooiste waterval die we deze vakantie gezien hebben. De naam zegt het al het bestaat uit watervallen die afkomstig zijn uit zeven waterbronnen. Tussen de watervallen in liggen stenen en met wat klim en klauterwerk kan je bij de volgende waterval komen. Naar beneden klimmen was geen probleem, maar terug omhoog was behoorlijk lastig. Een verfrissende duik nemen is heerlijk. Overigens is dat alleen mogelijk als het voldoende geregend heeft anders staat het droog. Geen zorgen bij ons was er water genoeg.

Hierna de weg weer terug gelopen en met de fiets terug gefietst. Dat was iets meer heuvel af en toch wat aangenamer. Eind van de middag kwam het zonnetje door en konden we heerlijk op ons balkon een spelletje spelen en boekje lezen onder het genot van een rosé biertje en een Carona. Maar zonder chips natuurlijk, want de apen zitten zo weer in je nek en kijken toe vanuit de bomen.

Avonds aten we in het beach restaurant op het resort. Wij dachten een mooi uitzicht te krijgen over het strand, maar het was er zo donker dat je niks zag. Ze serveerde wel heerlijke pasta alleen zonder drinken. Na drie keer vragen was het er nog steeds niet. Uiteindelijk werd het na het eten en na het krijgen van de bon geserveerd. Een klein tikkie aan de late kant....