Maleisië

10 oktober 2016 - Kuching, Maleisië

Vandaag een drukke dag voor de boeg met maar liefst 3 vluchten om uiteindelijk in Kuching (Borneo) te belanden. Onze fantastische reisassistent had het zo geregeld dat de dag rustig zou beginnen en we rond 11 uur het hotel zouden verlaten. Helaas voor ons werd vorige week duidelijk dat een vluchtwijziging roet in het eten gooide en de vlucht werd verplaatst naar 08.15. Maar daar kon niemand iets aan doen.

Na een overleg vorige week met Amerika over mogelijke alternatieven stapte we vanochtend toch om 06.30 in de transfer naar het vliegveld. Alles was super goed geregeld (hoe kan het ook anders). De vluchten sloten mooi op elkaar aan met telkens 2 uur er tussen en de vluchten duurde ook niet te lang.

Tijdens de eerste vlucht van Siem Reap naar Phnom Penh werd onze bagage als priority gelabeld, omdat ze het vanaf Siem Reap niet direct konden doorsturen naar Kuching. Onze koffers gingen als laatste het vliegtuig in (wij zaten al) en lagen als eerste op de band. Daarna de aankomsthal snel verlaten en op naar de vertrekhal om weer opnieuw in te checken. Ging allemaal als een trein. We hadden ook weer wat energie op gedaan gedurende deze binnenlandse vlucht, want we zaten bij de nooduitgang. Zelfs Juul had een keer voldoende beenruimte!

Helaas was dit maar eenmalig en was de beenruimte bij Malysia Airlines niet heel groot. Maar wat eten, ogen dicht en de landing kon alweer worden ingezet. Om half 6 kwamen we aan in Kuching en na een extra scan van de koffer (ze hoopte zeker wat tegen te komen) stond er een hele aardige man met een bordje te wachten op ons. Na het opnemen van weer een andere munteenheid stapte we in het busje en reden in 20 minuten naar het hotel.

Gedurende de 20 minuten viel het al direct op dat Maleisië niet te vergelijken is met Vietnam of Cambodja. Zowel de huizen als de wegen zien er op het eerste gezicht goed uit. Groot pluspunt op elke hoek van de straat zit weer een 7-11! Altijd fijn boodschappen doen (en lekkere tosti's eten). De komende nachten slapen we in het Hilton hotel. Een droom die uitkomt voor Juul. Waarschijnlijk omdat hij dacht Paris Hilton te zien, maar helaas ze was er niet. Toch een kleine tegenvaller begreep ik. Verder ziet het hotel er super uit. Groot bureau in de kamer (voor eventuele studies), sportschool met airco, tennisbaan en een groot zwembad.

Vandaag toch ook een paar kleine tegenvallers gehad. Vanochtend zijn we begonnen met de malaria pillen.... de bijwerkingen sloegen direct aan. Misselijkheid, hoofdpijn en buikpijn. Hopelijk went de maag er snel aan anders wordt het een zware kuur van 2 weken. Verder had Juul in het vliegtuig waarschijnlijk iets verkeerd gedaan waardoor het in zijn rug schoot. Lopen gaat daardoor lastig dus zo maar een massage proberen. Afijn verder zijn we nog kerngezond dus geen zorgen over ons!

Morgenochtend om 9.00 uur wordt de huurauto gebracht. Dat gaat wel even wennen worden met links rijden mooie taak voor Juul....

1. Martelle:
    10 oktober 2016
    Spannend, een nieuw deel van Azië én de favoriete manier van reizen voor Juul (alles zelf uitzoeken). Ik zou zeggen: Juul, lead the way!
    Succes met de gezondheid: zo'n massage kan inderdaad wonderen doen (weet ik uit eigen Sri Lankaanse ervaring).
    Jammer trouwens van Paris; toch weer minder goed geregeld door die reisadviseuse ...
  2. Agnes en Chris:
    11 oktober 2016
    Hoi Rosa en Julien, mooi verhaal, heel herkenbaar hihihihi.
    Vanaf Maleisië gaan we jullie volgen, staat n.l. ook nog op onze bucketlist. Veel plezier en rij voorzichtig!