'Relaxweek' op Langkawi

31 oktober 2016 - Langkawi, Maleisië

Gistermorgen om 6.00 uur ging betijds de wekker om op weg te gaan naar de ferry voor ons relax weekje. Om kwart over 7 werden we opgehaald (dit werd natuurlijk half 8), maar als nog waren we ruim op tijd bij de ferry. Na het afgeven van onze bagage voor 10 Ringgit konden we in de terminal nog even ontbijten. Snel het pilletje ingenomen tegen de hoge golven, want op internet las ik dat het nog al een vervelende tocht kon worden bij slecht weer en laat het nou net bewolkt zijn.

Nadat iedereen zijn vaste plekken had opgezocht begon om half 9 de boottocht. De tocht zou twee uur duren dus tijd om de ogen dicht te doen. Na twee uur meerde we inderdaad aan, maar dat was op een eiland om snorkelaars op te pikken. We moesten nog een uurtje verder varen. Niet helemaal fris en fruitig van de af en toe hoge golven kwamen we aan in Langkawi. Een chauffeur bracht ons naar het resort en onderweg zagen we al dat Langkawi veel rustiger en minder toeristisch is dan Penang. In vergelijking met Penang was er weinig verkeer en veel minder hotels.

Het resort is het mooiste resort van deze vakantie. De ligging is aan het strand, met een mooi zwembad, vier restaurants, super huisjes op het strand of in de jungle (de huisjes op het strand zijn iets boven budget, maar één van de restaurants bevinden zich daar ook). Verder zit er ook een Starbucks, game hal, worden er meerdere activiteiten georganiseerd op het strand & ook een tennisbaan waardoor we eindelijk kunnen gaan tennissen. Het resort is groter dan een gemiddeld Centerparks. De afstand naar de huisjes is ook behoorlijk ver. Daarom rijden er door het gehele park shuttlebusjes die je afzetten en in je huisje kan je bellen om opgehaald te worden. Klinkt lui, dat klopt maar het is echt een eind lopen als je wat vergeten bent....

De rest van de middag bestond gisteren uit relaxen op het strand dan wel zwembad. Tenminste dat was de bedoeling. Toen we 2 bedjes en een parasol hadden uitgezocht ging Juul handoeken regelen, hij liep weg en het begon te regenen. Het duurde even voordat hij terug kwam aangezien zijn nu 'te lange' haar niet nat mag worden van de regen. Tussen de buien door konden we nog wat zwemmen, maar eind van de middag werd het niet meer droog. Dat gaat de verkeerde kant op met de regen.... hopelijk valt het de rest van de week mee.

1. Klazien:
    1 november 2016
    Geniet lekker van jullie relaxweek.
  2. Lorena:
    1 november 2016