Relaxen in de jungle

27 oktober 2016 - Royal Belum State Park, Maleisië

Rond even 10 uur waren we gisterochtend klaar om te gaan kajakken. We hadden een heel voedsel overlevingspakket meegenomen, want je weet nooit waar je uitkomt. Het eiland vaar je in 1.5 uur rond met een boot dus 2 uur in een kajak middels non stop peddelen werd ons verteld.

Wat het verschil is tussen kajakken en kanoën was ons eerst niet helemaal duidelijk, want we zaten in een kano bootje met twee peddels maar ze noemde het kajakken. Het water was ook niet wild er stond alleen op bepaalde plekken een lichte stroming. We besloten om het eiland links om te gaan en te kijken hoever we kwamen. Het peddelen was behoorlijk zwaar ook al zaten we met zijn tweeën in de kano. Maar het was zeker de moeite waard.

Het was namelijk heerlijk dobberen op het water in de zon en een lekker windje. Nadat we ruim een uur verder waren, lagen we niet helemaal op koers voor een rondje om het eiland. Toen we ons met moeite langs boomstammen in het water hadden gependeld zaten de blaren op de handen en zat de kano niet meer lekker. Aan de andere kant van het eiland lag een ander resort. Onze bedoeling was daar heen gaan, wat eten en de ronde afmaken.... dat hebben we niet gehaald. Sterker nog het andere resort hadden we niet gehaald. Toen we omgekeerd waren en tegen de stroming in terug moesten waren we kapot. De conditie is misschien toch wat minder geworden na vijf weken vakantie.

Op naar het zwembad om heerlijk bij te komen. Het werd een relaxte middag. Met als afsluiter een aantal potjes poolen in de avond onder het genot van een hoop muggen en ander ongedierte.