We zijn er!

18 september 2016 - Hanoi, Vietnam

De lange vlucht zit er op en we zijn vandaag aangekomen in het hotel in Hanoi. De vlucht van Amsterdam naar Singapore verliep prima. Singapore Airlines zorgde voor genoeg eten en drinken waarbij we vooraf voor elke maaltijd een heerlijke warme doek kregen voor onze handen. Het eten bestond alleen maar uit warme maaltijden en op Aziatische tijdens dus ons lichaam werd al direct in de war gebracht. Doordat we overdag vlogen, hebben we weinig kunnen slapen en moesten we ons vermaken met films kijken meer konden wij niet doen aangezien het licht uit was in het vliegtuig.

Het vliegtuig bestond uit drie rijen van drie stoelen en wij hadden natuurlijk weer een 'vreemde' buurvrouw getroffen. Ze ging meerdere malen midden in het gangpad allerlei oefeningen op de grond doen, lachte keihard mee met de films en kon niet overweg met het televisiescherm. Hopelijk geen voorteken voor de groepsreis....

Ondanks wat turbulentie onderweg en een plaatselijke regenbui waren we rond 24.00 uur Nederlandse tijd in Singapore geland en moesten we nog tot 03.30 wachten op de volgende vlucht naar Hanoi. De tijd zijn we doorgekomen met een broodje van de Subway, Suits kijken op de tablet en een wandeling van 20 minuten naar de gate. Van vlucht twee hebben we allebei niet veel meegemaakt en voornamelijk met de ogen dicht gelegen op een onderbreking van alweer de derde warme maaltijd van de dag na.

Om 11.30 uur waren we geland in Hanoi. Na een redelijk snelle douane controle (zelfs Juul kwam geloofwaardig over met zijn kapsel) konden we de koffer ophalen en de chauffeur zoeken. Beide koffers zijn gelukkig heel aangekomen en in de ontvangsthal stond een aardige meneer met een bordje waarop onze namen waren geschreven. Hoe goed geregeld is dat! Koffers in de auto en rijden maar.

Al is rijden in Hanoi nog al een uitdaging. De eerste levensbehoefte is hier geloof ik een scooter. De verkeersregels (als ze die al hebben) worden ook iets slechter nageleefd dan in Nederland. Verkeer van rechts heeft geen voorrang en stoppen voor een zebrapad hoeft ook niet. De bestuurder die het meeste toetert en zijn scooter of auto er gewoon voor gooit, heeft/krijgt voorrang. De toeter wordt hier ook continu gebruikt in het verkeer. Waarschijnlijk kennen ze nog geen boete voor onnodig toeteren in het verkeer van €220,-... Tevens is lopen over de stoep voor voetgangers ook een uitdaging aangezien alle scooters op de stoep geparkeerd staan.

Na een middagdutje in het hotel zijn we eind van de middag op pad gegaan op zoek naar een eettentje. Aangezien onze lichaam toch nog helemaal van slag is van de jetlag gingen we betijds eten en hebben we daarna de omgeving rondom het hotel verkend. Het ziet er gezellig uit met allerlei leuke winkeltjes en ook op straat is er genoeg te doen/beleven. Zo lijkt touwtje springen sport nummer 1 te zijn in Vietnam.....

Het is hier 21.00 uur geweest en onze energie is nu echt op. Morgen een nieuwe dag waarin we Hanoi verder kunnen gaan ontdekken nog voordat de rest van de groep (oudjes) komt.
Weltrusten!

1. Cokkie Prins:
    Leuk, veel plezier
  2. Jolanda:
    18 september 2016
    Fijn dat jullie er heel zijn!!
  3. Gerda:
    18 september 2016
    Geen rolstoel bij de gate gereed dit keer:) maar alsnog een warm welkom.
    Het klinkt al helemaal als Azie; warm-hectisch en rijst eten op alle hoeken van de straat.
    Eerst maar even lekker uitrusten R&J
  4. Paul:
    19 september 2016
    De foto's bewijzen dat jullie echt aan de andere kant van de wereld zijn. Mooi!
  5. Martelle:
    19 september 2016
    Goed om te horen dat de eerste bestemming vlotjes is bereikt. Bizar, dat jullie dag al weer begonnen is, terwijl wij hier in Amerika nog moeten gaan slapen. En nu maar hopen dat de vliegtuigbuurvrouw geen onderdeel is van de groep (oudjes) ...
  6. Klazien:
    19 september 2016
    Fijn dat de reis goed verlopen is. Een veelbelovend verhaal.