De auto rit van Taman Negara naar Cameron Highlands

24 oktober 2016 - Cameron Highlands, Maleisië

Gisteren begon de dag met wat opstart problemen. Na het ontbijt waren we klaar voor de oversteek en het wachten op de huurauto. Die zou om 10.00 uur afgeleverd worden, maar voor Maleisische begrippen zal dat wel 10.15 uur worden. Om 10.30 uur was er nog geen auto dus een 'duur' belletjes (2 euro per belminuut) gepleegd naar de verhuur maatschappij. Die wisten van niks en konden ons niet vinden op het boekingsnummer.... dat is wel vreemd. Dan maar de organisatie uit Maleisië bellen. Die gingen het weer navragen. Toen ze terug belde zei ze dat de auto er nu moest zijn. Geen auto te zien haha.
Het werd weer nagevraagd en toen stond de auto opeens bij een registratiekantoor. Geen idee waar dat was. Wij dachten slim te zijn en de telefoon aan locals te geven die weten meer dan wij, maar die hadden er ook nog nooit van gehoord. Schiet lekker op dachten we. Ze zeiden dat we nog even geduld moesten hebben (was erg lastig voor Juul) en dan zou de auto echt komen. Helaas €20,- armer van al het bellen en een gestreste man die de auto kwam brengen. Om 11 uur kwam zo waar de auto. Wat bleek de chauffeur was nog nooit in de Taman Negara geweest en had het niet kunnen vinden. Auto terecht en probleem opgelost gelukkig. Na het ondertekenen van vijf papieren (ze dekken zichzelf hier net zo in als in Amerika) konden we vol goede moed op pad. We kregen een andere auto dan in Kuching. Deze luxe Nissan had een achterbak die open ging en een achteruit rij camera. Ook handig voor mij als ik nog een paar meter ga rijden!

We hadden een tocht van 260 km voor de boeg. Doordat het landschap niet te vergelijken is met NL deden we daar ruim 4.5 uur over. Het was een hele mooie tocht in onze luxe auto. De tocht ging langs en over bergen, koeien, overstekende apen en tot slot door de kassen van Cameron Highlands. Het leek net het westland, maar dan iets minder luxe. Onderweg stonden ook bordjes met pas op voor overstekende olifanten, maar die hebben we niet gezien. Doordat het zondag was waren veel restaurants langs de weg gesloten. Rond half 2 kregen we toch wel trek en vonden we een lokale hamburgertent. Ze maakte heerlijke hamburgers voor €0.75 & €1.20. Geen geld! We waren toen op de helft van onze reis en konden vol goede moed weer door.

Tegen vier uur waren we bijna op plaats van bestemming toen opeens de tank van 40 kilometer naar 0 sprong.... Oeps die was zeker oververhit van het steigen en dalen. Auto langs de kant en op de tomtom een tankstation gevonden. Op zo'n tien minuten rijden was Shell onze redder in nood. Niet veel later kwamen we aan bij het hotel en na het inchecken konden we even bijkomen en lekker douchen.

We hadden al gelezen dat het in Cameron Highlands wat kouder zou zijn, omdat we op 1500 meter hoogte zitten. Wat kouder was niet gelogen. Van ruim 30 graden in eem tropisch regenwoud naar 20 graden is een kleine omschakeling.

Tegen 19.00 uur liepen we in lange broek, vest en met kippenvel naar het dorpje wat zo'n tien minuten verderop ligt. Op zoek naar een restaurantje, kwamen we een pub tegen met Fox sport op de beamer. Fox sport is hier in tegenstelling tot NL gratis en overal te bekijken. Laten we nou net van de week gezien hebben dat de wedstrijd Feyenoord-Ajax live wordt uitgezonden. Dus eten bij de pub en we zaten eerste rang voor de wedstrijd. Kleine domper was wel het gelijke spel ipv een winstpartij aangezien Feyenoord veel beter was.

1. Paul:
    24 oktober 2016
    20 graden frisjes? Dan moet je hier eens komen: 10 graden overdag en 's nachts vriest het al.
    Ennuh: willen de Maleisiers een beetje juichen voor Feyenoord?