Het paradijs Isla Holbox

13 maart 2019 - Holbox, Mexico

De afgelopen twee dagen hebben we doorgebracht op het eiland Isla Holbox. In Playa del Carmen hebben we onze (tijdelijke) nieuwe auto, een Chevrolet Aveo, opgehaald. Het ophalen van de auto nam wel wat tijd in beslag. De senorita sprak Engelse zinnen met daarin Spaanse woorden waardoor er wat verwarring ontstond. Nadat de auto na 5 Mexicaanse minuten (Nederlands kwartiertje) werd afgeleverd, kwamen we tot de ontdekking dat er geen twee koffers in de kofferbak passen. Dat is jammer, maar afijn we konden vertrekken naar Isla Holbox.

Na een rit van bijna 2 uur kwamen we aan in de haven van Chiquila. Vanaf daar nog 20 minuten met de boot en we zaten op het eiland. Isla Holbox is dan wel een klein eiland van ongeveer 30 km lang en maar 2 km tot 50 meter breed, maar je hebt direct het gevoel als of je in een Bob Marley setting terecht bent gekomen. Zo zijn er op het eiland geen verharde wegen te vinden en bestaat alles uit zand. Er rijden ook geen auto's maar golfkarretjes. Ons verblijf lag ideaal; direct aan het strand en twee straten buiten het centrale plein met barretjes en restaurants.

Op de eerste dag hebben we een drie eilanden tour gedaan waarbij de eilanden Yalahau, Isla Pasion & Isla Pajaros werden aangedaan. Deze onbewoonde eilanden zaten vol bijzondere vogels. Ondanks het ontbreken van ons vogelboekje hebben we pelikanen en een paar flamingo' s gespot. Ook bijzonder is dat het zeewater op bepaalde plekken blauw en op andere plekken groen. De middag en de dag daarna bestonden uit relaxen met de voetjes in het witte zand, een duik in het blauwe zeewater en hangen in de hangmat.

In de avond liepen we door het zand naar het centrale plein waar er avonds allerlei locale kraampjes te voorschijn kwamen en je heerlijk kon eten. Ook gingen we op 'bezoek' bij één van de vele barretjes waar je een gratis tequila kreeg (Juul ook weer blij).
Natuurlijk hebben we ook, als echte influencers, de Insta-foto's gemaakt op de schommels en hangmatten in het water.

Na deze twee dagen op het paradijselijke eiland Isla Holbox met een heerlijke sfeer zijn  we helemaal opgeladen voor het vervolg van de vakantie met de auto.

1. Irma:
    13 maart 2019